Dag 2

Lite sent men det blev ändrade planer igår:(

Igår var det tänkt att träna på gymmet efter jobbet men vi gick på husvisning istället:( så jag får köra ett extra pass en annan kväll. Men jag var faktiskt stolt över mig själv idag. Jobbar som frisör o det har köpt in nya goda kakor till kundarna o jag smakade inte även om jag var riktigt sugen:) sen kom dem andra 3 frisörarna in med var sin chokladkaka:( inget bra när man redan var sugen men jag sa nej!! ÄR jätte stolt över mig själv:):)

Men dagens träning en runda runt sjön vilket ledde till lite blöta fötter men sjukt skönt när jag kom hem! ca 5 km på 45min.

Dagens meny
Fuktost: Omlett med ett halvt paket bacon
Mellanmål: kiwi
Lunch: sallad med kebab o kyckling fetaost, anannas med rhole isalnd sås
Mellanmål:kiwi
Kvällmat: ungspannkaka(Ej gi)

Blev ingen Gi ungspannkaka för att jag bjöd in mig till mina föräldra:) o dem hade redan lagat mat men det finns faktiskt en GI ungspankaka som är JÄTTE god

Här får ni recepten för 4 pers.
1 1/2 dl siktat dinkelmjöl
1dl soja mjöl
1/2 tsk salt
6dl sojamjölk
3 ägg
2msk smör
2 paket tärnad bacon

1. värm ugnen till 225 grader
lägg bacon i en ugnsfast form o ställ i ugnenca 10 min
 blanda mjöl o salt i en stor skål. tillsätt hälften an mjölken o vispa till en jämn smet.

2. tillsätt resten av mjölken vispa ner äggen, ett i taget. Smält smöret och rör ner i smeten. Häll smeten i formen.

3. Grädda pannkakan i 15-20 min eller tills den är genomgräddad och gyllengul.


Kram Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0